FANDOM

Spelen
Det är genom att spela spel som du tjänar dina pengar på mugglis, de kan du använda för att köpa saker i Trollkarlsstaden.

Det finns tre olika spel:

Snape fungerar som spelet snake förutom att man styr Professor Snape när han plockar upp de trolldrycker som Fred och George har förhäxat så att de hoppar ner från sina hyllor. Varje gång Snape plockar upp en flaska blir hans mantel en meter längre. Styr med piltangenterna och kom ihåg att inte trampa på manteln eller gå in i väggen.

Frågesporten är nog det effektivaste sättet att få pengar på, men det krävs mycket kunskap om Harry Potter. Frågorna blir i regel svårare och svårare och spelet slutar när man har svarat fel på en fråga eller svarat på alla 50 frågor; man kan spela spelet 3 gånger om dagen. Frågesporten är också det enklaste sättet att samla in poäng till elevhemstävlingen. Hänga Harry är som hänga gubben. Skriv in bokstäver i rutan, om den passar in i det Harry Potter relaterade namnet landar den på rätt plats i namnet och du kan fortsätta gissa. Om bokstaven inte finns i namnet ritas Harrys huvud i galgen, om du misslyckas och inte lyckas lista ut vem det är så hängs Harry och du förlorar. Det gäller att känna till så många karaktärer som möjligt.

När du har spelat lite har du säkert tjänat lite pengar, ge dig iväg till trollkarlstaden och köp något.